JOGA – ceny, grafik i lokalizacja zajęć, regulamin, formularz …

 

Joga jest starożytnym, pochodzącym z Indii systemem indywidualnej pracy nad sobą, prowadzącym do
integracji ciała, ducha i umysłu.
Samo słowo „joga” w sanskrycie, czyli klasycznym języku Indii, oznacza scalanie, łączenie, wysiłek, ujawnienie, metodę. O jodze powiedziano i napisano już wiele, jednak tak naprawdę aby to w pełni zrozumieć trzeba spróbować, teoria, książki są potrzebne, doświadczanie bardziej.
Joga nie jest religią, jest uniwersalnym system pracy z ciałem i umysłem prowadzącym do rozwoju duchowego niezależnie od wyznania.

 

klasyczna Vinyasa (Krama) Joga :

Vinyasa Krama Joga jest podejściem, które pochodzi od Śri Tirumalai Krishnamacharyi, (1888-1989), nauczyciela największych wspóczesnych nauczycieli m.in. Pattabhiego Joisa, Srivatsy Ramaswamiego, B.K.S. Iyengara i A.G. Mohana.
Jak pisze Srivatsa Ramasawami w swojej książce „The Complete Book of Vinyasa Yoga”: „Sanskrycki termin vinjasa pochodzi od przedrostka vi, który oznacza zmienność i przyrostka nyasa, który oznacza ‘w ramach ustalonych parametrów’. Te parametry (…) zawarte w Jogasutrach Patańdżalego to: stabilność (…), wygoda – (…) radość i relaksacja w pozycji, płynny i długi oddech.”
Fundamentalną ideą vinyasy jest integracja ruchu, oddechu i uważności.
W wywiadzie, w którym M. Wielobób przeprowadził w pierwszej połowie 2008 roku z Gurujim Srivatsą
Ramaswamim, powiedział: „Vinyasa Krama jest metodą praktyki asan i ich wariantów w różnych zakresach ruchu skupionych wokół pewnych dobrze znanych pozycji.
Według tradycji Sri Krishnamacharyi, ruchy wykonywane są powoli z oddechem płynnie towarzyszącym
ruchowi. Ruch musi być zsynchronizowany z oddechem, a umysł podąża za oddechem, dzięki czemu
umysł, oddech i ruch są w idealnej harmonii.
Zjednoczenie ciała i umysłu dzieje się dzięki oddechowi, który możnaby tu porównać do uprzęży. Jest 10
podstawowych sekwencji, które biorą swój początek od pozycji stojących takich jak Tadasana,
Trikonasana, od asan siedzących takich jak Paścimottanasana i Padmasana, od pozycji odwróconych
jak Sirsasana i Sarvangasana etc. Jest ponad 700 vinyas, które były nauczane przez Krishnamacaryę.
Praktyka Vinyasa Krama pozwala, aby całe ciało pracowało – wszystkie stawy, więzadła i mięśnie, w ten
sposób system jest zaprojektowany. Gdy towarzyszy temu głęboki oddech, wewnętrzne mięśnie klatki
piersiowej, brzucha i dna miednicy oraz organy wewnętrzne także uczestniczą w ćwiczeniach.”
Odpowiadając na inne pytanie, Ramaswami uzupełnia: „Termin vinyasa nie ogranicza się w Indiach
tylko do jogi. Jest używany w wielu innych sztukach takich jak muzyka, taniec, poezja… W rzeczywistości,
według tradycji indyjskiej joga jest uważana za jedną z 64 klasycznych gałęzi sztuki. Ponieważ piękno
i wdzięk asan jogi uwypuklają się w pełni w Vinyasa Kramie, jest ona sztuką. Vinyasa Krama wydobywa
pełne bogactwa rozmaitych asan i ich wariantów, podczas gdy jeśli ktoś praktykuje od niechcenia kilka asan to
dla niego praktyka mogłaby się wydawać jedynie obowiązkiem. To, że praktyka asan jest sztuką nie oznacza
wcale, że nie przynosi korzyści.”

 

Joga akademicka :
Joga akademicka jest systemem pracy z ciałem opartym na ćwiczeniach fizycznych hatha jogi oraz technikach relaksacyjnych.
Celem jogi akademickiej jest utrzymanie oraz poprawa zdrowia psychofizycznego człowieka zgodnie z koncepcją Health-Related Fitness.
Wykorzystywane są przez nią te metody pracy z ciałem i umysłem, które są powtarzalne, mierzalne i doświadczalnie sprawdzone.
Wykorzystywane są przez nią doświadczenia różnych szkół hatha jogi w zakresie metod
i technik dających się zweryfikować naukowo.
Opiera się ona na osiągnięciach współczesnej nauki z zakresu: anatomii, antropomotoryki, biochemii, biologii, biomechaniki, filozofii, fizjologii, kinantropometrii, kinezypsychoprofilaktyki, korektywy, kultury fizycznej, medycyny, neurofizjologii, psychologii, rehabilitacji, socjologii, metodyki nauczania i innych.
Zezwala ona na własną inwencję twórczą i poszukiwanie rozwiązań we własnym ciele.
Przedmiotem zainteresowania jogi akademickiej jest zrównoważony rozwój człowieka.

 

Aerial Joga polega na pracy z ciałem w asanach jogicznych z wykorzystaniem hamaka (chusty) podwieszonego do sufitu, który służy do podtrzymania masy ciała.

Christopher Harrison, założyciel grupy akrobatycznej z Nowego Yorku, rozpoczął prowadzenie zajęć w Nowym Yorku w 1990 r. Jednak dopiero w 2006 stała się ona bardzo popularna w Stanach Zjednoczonych przez Michelle Dortignac – tancerka i akrobatka, zafascynowana jogą, która postanowiła połączyć jogę, akrobatykę i taniec.
Aerial Joga jest techniką eksperymentalną, która łączy zabawę, gimnastykę i relaks. Obecnie bardzo popularna metoda na całym świecie.

Hamak pomaga w rozluźnieniu, ułatwia wykonywanie ćwiczeń, pozwala na głębsze rozciąganie, jest podporą do pozycji odwróconych.
Podwieszenie ciała nad ziemią uwalnia napięcie z mięśni i kości, ćwiczeń na hamaku – huśtawce, w której można siedzieć, leżeć, stać, a nawet się schować. Podwieszenie nad ziemią poprawia postawę, uwalnia głębokie napięcia i pozwala wzmocnić ciało bez obciążania stawów. Natomiast bardziej zaawansowanym może ułatwić osiągnięcie wcześniej nieosiągalnych asan.
Aerial joga uelastycznia ciało, wzmacnia ramiona i brzuch bez obciążania kręgosłupa.
Dzięki grawitacji wszystkie ćwiczenia wykonuje się z łatwością, nie odczuwając rzeczywistej wagi ciała, co dla ludzi z problemami kręgosłupa jest wręcz zbawienne.
Podczas zajęć jest dużo zabawy- odkrywamy radość, rozciągamy ciało, relaksujemy się.
Aerial joga jest całkowicie bezpieczna- używany sprzęt i materiał są specjalnie przystosowane do tego typu ćwiczeń. Zapewniają bezpieczeństwo i relaks.

Joga w powietrzu to zajęcia dla wszystkich, bez względu na wiek i poziom zaawansowania.

Jogę w Powietrzu zawsze kończy relaksacja podczas której poddajemy się grawitacji, oddychamy i delikatnie kołyszemy się nad podłogą.

Porady i obserwacje

  • Zazwyczaj zaleca się, aby praktykować jogę na pusty żołądek, a szczególnie antygrawitacyjną Jogę, w której wykonuje się dużo pozycji odwróconych.
  • Długie spodnie i koszulka z rękawami są wymagalne, gdyż hamak może wrzynać się w twoje pachwiny, ramiona i nogi pod ciężarem ciała.
  • Przy niektórych schorzeniach, takich jak jaskra i wysokie ciśnienie krwi, nie zaleca się tę praktykę Aerial Jogi.
  • Jak w przypadku każdej praktyki jogi, przychodź na zajęcia przygotowany z poczuciem humoru i chęcią aby spróbować nowych rzeczy: Jogi, zabawy i doświadczenie relaksu.

Aerial Joga:

  • PIERWSZY MIESIĄC rabat 50% dla nowych uczestników (nie sumujemy rabatów)
  • TERMIN:  na początek we wtorki w godz 17.45-18.45,PROWADZĄCA: Dorota KurekCENY za zajęcia – 55 zł za miesiąc,INFORMACJE I ZAPISY tel 607 850 936,  609 41 38 38