Opublikuj na
Rejs z jogą lub rejs turystyczny i stażowy bez zajęć jogi.
Nie potrzeba żadnego doświadczenia żeglarskiego czy jogowego.
„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.” Mark Twain
Każdy może wziąć udział w tej przygodzie – bez względu na wiek i doświadczenie żeglarskie czy jogowe.
Do wyboru: żeglowanie, zwiedzanie i inne zajęcia opisane niżej. Czas żeglowania / długość tras uzgadniana jest z załogą.
Dla chętnych opinia z rejsu / godziny stażowe/opinia dla P.Z.Ż.- do stopni J.S.M. i Kpt. (zgłoś przed rejsem.)
Rejsy są niekomercyjne – opłata jest na koszty utrzymania jachtu, opłaty portowe, remonty oraz za prowadzone zajęcia.
Możliwe są też rejsy w jedną stronę tzw. One Way więcej info poniżej lub zapytaj o szczegóły.
MIEJSCA REJSÓW: Jeziora sąsiadujące z Bałtykiem oraz Bałtyk… Polskie i zagraniczne porty np: Niemcy, Dania, Szwecja, Finlandia, Litwa, Łotwa, Estonia. Wody śródlądowe np: Zalew Szczeciński, Zalew Kamieński, Odra, Jezioro Dąbie oraz wewnętrzne /śródlądowe wody/akweny Niemieckie. Propozycje TRAS /opcje rejsów podane są niżej. Wypływamy ze Świnoujścia (bardzo łatwy dojazd autem lub pociągiem, info poniżej). Nie wiesz jak tanio dojechać- zapytaj.
Kapitan/sternik (prowadzący rejs i zajęcia. Uprawnienia wodne/żeglarskie i inne ) KLIKNIJ tu >>>
TERMINY do uzgodnienia w okresie (pierwszy tydzień lipca lub początek września). Możliwy jest rejs weekendowy, kilkudniowy, tygodniowy.
CENA, co, gdzie, jak?
– CENA Rejsy tygodniowe 870-970 zł/tydz./os. + kasa jachtowa (opis poniżej).
RABATY: Cena wyjściowa rejsu tygodniowego to 970zł/tydz.+kasa jachtowa. rabat 100zł/os./tydz., gdy jest minimum 5 uczestników i wtedy każdy płaci po 870zł/tydzień). + kasa jachtowa.
– Rejsy krótsze niż tydzień: 3-6 dni cena ~145-185zł /dzień/os. (cena zależna od ilości osób oraz dni) + kasa jachtowa (opis niżej).
– Rejs weekendowy od piątku do niedzieli 450zł/weekend/os. + kasa jachtowa. RABAT: cena wyjściowa to 450zł, Rabat -100zł/os., gdy jest 6 uczestników), -50zł/os. gdy jest 5 uczestników.
ZADATEK / REZERWACJA ~ 30% od głównej kwoty, reszta na miejscu) + kasa jachtowa też na miejscu.
KASA JACHTOWA to ~35-65zł/dz./os.) tzn. ~250-350zł / tydz./osobę. Skąd różnica między 250zł a 350zł ? Tak jak na wszystkich rejsach tego typu są to koszty dodatkowe na: jedzenie, opłaty portowe, ewentualne paliwo. Kasę jachtową (wstępnie 250zł/tydz) zbiera jeden z uczestników w pierwszy dzień rejsu, później albo zwróci nadmiar pieniędzy uczestnikom albo zbierze dodatkowe pieniądze do tej kasy. O zakupach spożywczych decydujemy wspólnie. Pozostała nadwyżka kasy jachtowej zwracana jest uczestnikom po rejsie. Zwyczajowo kapitan nie uczestniczy w opłatach kasy jachtowej i „utrzymywany/żywiony” jest przez załogę, jada na „takim samym poziomie” W przypadku gdy załoga chce np iść tylko w swoim gronie (rodzina lub przyjaciele) do restauracji (na obiad czy kolację) to z kasy jachtowej przeznacza kapitanowi podobną kwotę. Kasa jachtowa jest niższa jeśli cumujemy na „dziko” poza portami lub cumujemy w tańszych np. w Polskich marinach/portach oraz gdy nie stołujemy się w barach/restauracjach tylko posiłki przyrządzamy sami na jachcie. Wysokość kasy jachtowej zależy też od tego ile osób uczestniczy w rejsie i zajęciach, bo opłaty za porty, paliwo… rozliczane/dzielone są np. na 3, 4 lub 5 osób. Jeśli pływamy więcej na żaglach a mniej na silniku to też jest taniej, bo mniej tracimy z „kasy jachtowej” na paliwo.
NOCLEGI i POSIŁKI – Noclegi są na jachcie. Posiłki (wegetariańskie lub mięsne) albo przygotowujemy je wspólnie na jachcie albo: bar, restauracja, katering – decyduje załoga. Zwyczajowo w razie wyjścia do baru/ restauracji z kasy jachtowej opłacany jest posiłek kapitana.
REJSY mogą być połączone z praktyką jogi/medytacji, nauką podstaw żeglowania, surwiwalu, zielarstwa (tematy do uzgodnienia przed rejsem). Oprócz innych zajęć, możemy w miarę dostępności zbierać dzikie rośliny i przyrządzać napary oraz posiłki. Joga i inne zajęcia odbędą się, jeśli załoga wyrazi wcześniej chęć, jeśli nie to, będziemy tylko, żeglować i zwiedzać. (Ilość godzin żeglowania oraz innych zajęć będzie uzgadniana z załogą przed rejsem).
Rejsy One Way / w jedną stronę – tzn. dla zaoszczędzenia czasu płyniesz promem z Polski np. do Szwecji, Dani, Finlandii, Litwy, Łotwy lub Estonii a tam zwiedzamy jachtem piękne miejsca i ponownie wracasz promem do Polski. Przykładowe ceny promów: sezon wysoki/letni, np. lipiec cena około 200zł w jedną stronę lub około 370zł w dwie strony) >>> KLIKNIJ TU
Filmiki: Szkiery Szwedzkie, tam będziemy >>> KLIKNIJ TU i >>> KLIKNIJ TU i jeszcze >>> KLIKNIJ TU
CENA obejmuje:
– rejs/pobyt z noclegami na jachcie ( tygodniowy rejs planowo zaczynamy w sobotę po południu około godz 17 ale możliwe, że wcześniej nawet koło godz, 15 będzie można się zakwaterować na jachcie. Kończymy rejs w kolejną sobotę między godz 10 a 13, Czas rozpoczęcia i zakończenia rejsów zależny jest od tego co jest do zrobienia na jachcie (tzn różnica tych kliku godzin potrzebna jest na porządki po rejsie i sprawdzenie stanu jachtu przez skippera/kapitana) szczegóły uzgodnimy w trakcie.
-Opiekę kapitana/ sternika (JSM) oraz starszego ratownika WOPR info: KLIKNIJ tu >>>
-zajęcia do wyboru: joga/medytacje, podstawy żeglarstwa, zielarstwa, surwiwalu – do uzgodnienia przed rejsem
W miarę dostępności i chęci załogi możemy zbierać dzikie rośliny jadalne, zioła i przyrządzać z nich zdrowe dania i herbatki. Pokaże Wam moje ulubione dania ze zdrowych chwastów 🙂
CENA NIE obejmuje:
Kasa jachtowa (więcej info wyżej)
PORZĄDKI- w trakcie rejsu i po zakończeniu – z uwagi na niewielką przestrzeń na bieżąco wszyscy dbamy o porządki na jachcie – tzw codzienny klar. A po rejsie uczestnicy porządkują jacht lub składają się na ten cel po -30zł/os = około 150zł łącznie. Sternik w tym czasie robi przegląd jachtu, pranie itp.
Parking – bezpłatnie na parkingach zewnętrznych lub w porcie 10zł doba.
DOJAZD we własnym zakresie np: Bla Bla Car, autobus, bus lub bezpośredni pociąg np z Wrocławia do Świnoujścia a potem około 2km do portu (taxi ~15zł) . Dojazd autem do Świnoujścia z woj dolnośląskiego np z okolic Wrocławia, Legnicy w 90% prowadzi bardzo wygodna droga szybkiego ruchu S3, około 5 godzin.
W/w ceny nie obejmują dodatkowych prywatnych zakupów, używek papierosów, alkoholu, atrakcji np. biletów wstępu do zabytków itp.
W niektórych portach łazienki lub WC mogą być oddzielnie płatne.
Alkohol– tylko „na postoju” nie spożywamy go podczas żeglowania/pływania! to dla bezpieczeństwa załogi. Rozumiem, że część osób może nie być zainteresowana jogą albo innymi zajęciami i te osoby mogą chcieć inaczej spędzać czas w trakcie rejsu, niezależnie od tego spożywanie alkoholu możliwe jest dopiero w porcie po zacumowaniu. Papierosy -można palić w trakcie rejsu ale tylko na zewnątrz jachtu w bezpiecznym miejscu, tak aby nie przeszkadzało to innym.
OPIS i WYPOSAŻENIE JACHTU:
Jacht morski z Francuskiej stoczni Kelt Marine – typ Kelt 9M. dł. 9m/9,45m, szer. 3,1m. W kabinie wysokość stania – 185cm/192cm przy zejściówce tzn. pod suw-klapą. Jacht jest balastowo mieczowy tzn. posiada metalowy kil 1360kg + około 80kg obrotowy miecz. Zanurzenie minimalne 105cm, a po opuszczeniu miecza 2.00 m. Małe zanurzenie jachtu pozwala wpływać na płytkie wody zatok, jezior, szkierów Szwedzkich, tam gdzie większość jachtów morskich nie wpłynie.
Jacht jest po remoncie wnętrza w 2020r – na obecną chwilę jeszcze są drobne rzeczy do wykończenia takie jak listwy ozdobne/maskujące itp ale jest to bez wpływu na jakość żeglowania i życia/funkcjonowania w jachcie. ZDJĘCIA JACHTU i film : KLIKNIJ tu
Na jachcię znajdują się: 2 oddzielne dwuosobowe kabiny/kajuty + 2-3 koje sypialne w mesie= 6+1osób=7osób – dla większej wygody pływamy w 6 osób tzn 5+sternik (Mesa to inaczej pokój dzienny/ salon / środkowe główne wspólne pomieszczenie jachtu)
-Toaleta: oddzielna kabina WC z toaletą morską i zbiornikiem + umywalka. (Toaleta porcelanowa podobna jak w każdym domu tylko trochę mniejsza i inaczej obsługiwana, szczegóły przed rejsem)
-Kambuz (kuchnia): kuchenka dwupalnikowa z piekarnikiem (na kardanie tzw gimbal), lodówka, zlewozmywak: woda zaburtowa + woda pitna, zbiornik wody pitnej 100l (stal nierdzewna) + zbiorniki przenośnie, wszystkie naczynia dla 7osób: garnki, patelnie, talerze, kubki, sztućce itp
-Lodówka kompresorowa
-Ster rumplowy z przedłużaczem.
-Autopilot Raymarine ST 2000+ (z 2021′) i drugi zapasowy z 2022r.
-Silnik stacjonarny japoński Yanmar 2GM – 13HP. diesel
-silnik zapasowy i do pontonu: Mercury 6KM- benzyna
-ponton z twardą połogą (z2020′)
-radio morskie UKF z DSC, MOB… (z2021′)
-tratwa ratunkowa w kapsule, atest 2021/2024
-Panele słoneczne/fotowoltaiczne 2x100W (z 2021 i 2022′)
-Sonda (z 2021′)
-Oświetlenie nawigacyjne led, Oświetlenie wewnętrzne Led
-Akumulatory 2 X 75Ah – hotelowy i rozruchowy
-Kompasy: magnetyczne- 3 szt zewnętrzny ~10cm + wewnętrzny ~6cm + ręczny namiarowy + 1szt kompas elektroniczny.
-Mapy papierowe + elektroniczne Navionics profesjonal
-PLOTER z AIS plus (z mapami i z aktywnym AIS (klasy B plus tzn nadawczo odbiorczy tak jak klasa A) z 2022r.
-LOG elektroniczny / Navionics
-Kotwice: dziobowa CQR na łańcuchu + rufowa Danfort.
-Moskitiery z owiewką
-Wiatromierz (pionowa oś)
-Barometr, termometr, higrometr tradycyjne mechaniczne + elektroniczne
-Gniazda 12V do ładowania telefonów: kilka sztuk USB do szybkiego i wolnego ładowania+ okrągłe gniazda (tzw zapalniczka samochodowa)
Ożaglowanie: Grot + genua + fok/ sztywny sztag/roler, + genaker ze spinakerbomem.
-Bosaki, Odbijacze, cumy, szpringi, bresty, krawaty…
-Pławka świetlna,
-dryfkotwa
WYPOSAŻENIE inne: kamizelki/pasy ratunkowe, kombinezon ratunkowy, podkowa ratunkowa z linką bezpieczeństwa, koło rat. , pirotechnika, gaśnice p/poż, koc gaśniczy, szelki / pasy bezpieczeństwa, liny asekuracyjne osobiste, „life liny” pokładowe, lornetka, luneta, apteczka …
-Locje morskie, spis świateł, sporo książek żeglarskich… itp
-ogrzewanie elektryczne do zastosowania w porcie gdy jest prąd 230V ).
inny osprzęt w trakcie montażu/wymiany na nowy: , ogrzewanie diesel „Dewasto”
Jacht jest opływany i sprawdzony przeze mnie w 2019, 2020, 2021 i 2022r. (nawet w warunkach sztormowych 8-10 B)
W 2019r po zakupie jachtu w Szwajcarii płynąłem nim ( z opuszczonym masztem) przez kilka tygodni do Polski. Najpierw między innymi po jeziorach Szwajcarskich, po kanałach i rzece Are w Szwajcarii, potem kilkaset kilometrów rzeką Ren (od Bazylei (w Szwajcarii) w stronę Bonn). Po drodze na około tydzień skręciłem do rzeki Men, przez Frankfurt itd… w stronę Czech i po tym tygodniu powrót do Renu i dalej w górę Renu w stronę Polski. Po drodze pokonałem kilkadziesiąt ogromnych i mniejszych śluz.
W 2020r żeglowałem zwiedzając Polskie porty i wybrzeże Bałtyku, oraz Zalew Szczeciński, Zalew Kamieniecki, Dania Bornholm, Christianso.
W 2021r Polskie wybrzeże Bałtyku, Zalew Szczeciński, Zalew Kamieniecki… , Niemcy od strony śródlądzia i od strony Bałtyku (np kilka razy opłynąłem Rugię najczęściej w jedną stronę przez śródlądzie a powrót morzem), Dania (Bornholm, Christianso), Szwecja. W trakcie powrotu ze Szwecji na Bornholm mieliśmy sztorm- stały wiatr47-48kn a porywy 52 węzły -jacht i załoga dzielnie sobie poradziły.
W 2022 / 2023 wstępnie planuję oprócz powyższych rejsów popłynąć /zwiedzić brzegi Litwy, Łotwy, Estonii, Finlandii – wstępny plan od początku lipca. Lipiec i sierpień rejsy Niemcy, Dania, Szwecja – kierunek do uzgodnienia. Na pewno będę w Szkierach Szwedzkich – Karlskrona – filmiki : >>> KLIKNIJ TU i >>> KLIKNIJ TU i jeszcze >>> KLIKNIJ TU
JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ NA REJS?
Poniższa lista to tylko propozycja/sugestia.
– buty na jasnej i miękkiej podeszwie – np. adidasy, ciemnie podeszwy brudzą/rysują pokład. Po jachcie chodzimy w obuwiu zakrywającym palce stóp.
– Sandały / klapki.
– latarka np. czołówka
– okulary przeciwsłoneczne
– czapka z daszkiem
– Torba do której się pakujesz niech będzie miękka, aby łatwo ją było złożyć i schować bo na jachcie mamy mało miejsca.
– Śpiwór + prześcieradło lub koc. Aby po nie wsiąkał w materac podkładamy koc lub prześcieradło. (możemy wypożyczyć świeżo prane w cenie 20zł, trzeba wcześniej to uzgodnić)
– ODZIEŻ – jest to okres letni, weź np. 2 koszulki z krótkim rękawem i 1-2 pary krótkich spodenek itp, jeśli jest ciepło zawsze możesz to szybko wyprać i wysuszyć, ważniejsze są rzeczy grubsze, gdyby było chłodniej, weź więcej rzeczy ciepłych pamiętając, że bawełniane rzeczy szybciej wilgotnieją i dłużej schną, lepszy jest polar: bluzy, spodnie polarowe+ jakaś kurtka przeciwwiatrowa, bielizna termoaktywna, ciepłe skarpety, ewentualnie getry, kalesony lub dresy.
-Osoby które chcą uczestniczyć w wachtach i sterować w różnych warunkach pogodowych dobrze, aby miały odzież nieprzemakalną, np. sztormiak lub kurtka i spodnie nieprzemakalne, przeciwwiatrowe + czapka i rękawiczki i ewentualnie kalosze. Coś tańszego od 50zł można kupić np. tu: kliknij tu
Odzież i inne rzeczy najlepiej pakować po kilka sztuk do reklamówek / woreczków foliowych, aby wilgoć się nie dostawała.
-Kosmetyki, ręczniki (cienkie i mniejsze szybciej schną),
-Telefon (włącz roaming), przewód i ładowarka samochodowa lub kabelek USB.- na jachcie jest instalacja 12V tak jak w autach, są gniazda zapalniczki oraz gniazda USB. Słuchawki do telefonu, jeśli lubisz słuchać muzykę a nie każdy ma taki sam gust więc warto używać słuchawek.
-Okulary korekcyjne/soczewki kontaktowe jeśli nosisz.
-Sznureczki/gumki do okularów, czapki z daszkiem, telefonu. Ewentualnie woreczki do zabezpieczenia elektroniki/ telefonu itp.
-Karta EKUZ wartą ją wyrobić („Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego” na całą Unię Europejską. Karta do wyrobienia bezpłatnie, najczęściej na poczekaniu w NFZ, np. w Wałbrzychu, Kłodzku, możliwe, że w Świdnicy itp. Więcej info o karcie EKUZ kliknij tu
-lekarstwa jeśli zawyżasz.
-Choroba morska. Często pomaga imbir, mój sposób: warto już od 3-5 dni przed rejsem pić herbatki z imbiru, tzn pokroić cienko 6-8 cienkich 1mm plasterków imbiru, zalać szklanką wrzątku, pić 2-3 razy dziennie po 1 szklance. Można kupić na wszelki wypadek tabletki na chorobę lokomocyjną
-Waluta z kraju w którym będziemy pływać np w Niemczech Euro, w Dani na Bornholmie korona Duńska, w Szwecji korona szwedzka – bilon na drobne wydatki i prysznice, przy planowaniu wyjazdów zagranicznych weź ewentualnie kartę bankomatową.
Dużo dobrego humoru 🙂 Ahoj !
OPIS REJSÓW – propozycje i miejsca do zwiedzania
Możemy pływać po morzu lub jeziorach i zalewach.
Rejsy w jedną stronę? … tzn prom + jacht – jeśli chcesz płynąć gdzieś dalej (np Dania, Szwecja…) ale źle znosisz długie żeglowanie to jest też możliwość taka, że możesz popłynąć promem na Bornholm lub do Szwecji, tam przesiadasz się do mnie na jacht i wtedy pływamy krótsze odcinki np. po pięknych porcikach Bornholmu lub szkierach Szwedzkich.
Kierunki rejsu / trasy -Początkowo zaplanowana z załogą trasa rejsu może zostać zmieniona w zależności od warunków meteorologicznych. Ostateczną decyzję odnośnie trasy podejmuje kapitan (który odpowiada za załogę) w oparciu o bieżące komunikaty meteo. Staramy się pływać bezpiecznie do 6B.
Ilość godzin żeglowania oraz ilość i rodzaj głównych zajęć do uzgodnienia z uczestnikami.
Jeśli będzie czas, dobra pogoda i sprzyjające wiatry np. w kierunku Szwecji to możemy popłynąć i zwiedzić Duńską wyspę Bornholm (kilkanaście portów) oraz perłę Bałtyku wyspę Christianso, stamtąd blisko do Szwedzkiego brzegu a tam tysiące pięknych i dzikich wysp i wysepek – są to niezamieszkałe archipelagi Szwedzkich wysp szkierowych.
Lub możemy popłynąć ze Świnoujścia wzdłuż Polskiego wybrzeża odwiedzając Polskie porty i dalej w kierunku Rosji (dawnego Polskiego Królewca) jeśli będzie więcej czasu to może Litwa, Łotwa, Estonia i Finlandia a może przy okazji po drodze Petersburg w Rosji jeśli nas wpuszczą 🙂 Jednak na to jeden tydzień to za mało czasu aby zwiedzić te Państwa.
A jeśli w danym czasie będą przeważały wiatry wschodnie (ze wschodu na zachód) to możemy zwiedzić Niemieckie porty aż do wyspy RUGIA i ewentualnie popłynąć dalej w stronę Dani i/lub Szwecji a nawet Finlandii zależnie od czasu jaki będzie do dyspozycji.
Oczywiście, można płynąć pod wiatr ale to może być 2-3 razy dłużej, bo trzeba halsować (płynąć zygzakiem) lub trzeba płynąć na silniku a dźwięk silnika jest mniej przyjemny od pływania pod żaglami.
Możliwe są też rejsy w jedną stronę tzw. One Way. Dla zaoszczędzenia czasu np. płyniesz promem z Polski do Szwecji, Dani… a tam wspólnie zwiedzamy jachtem piękne miejsca.
linki do ciekawych miejsc, które możemy odwiedzić :
Duńskie wyspy: Bornholm KLIKNIJ TU >>>, Christiansø – perła Bałtyku KLIKNIJ TU >>>
Szwedzkie szkiery- tysiące przepięknych wysp i wysepek połączonych w archipelagi:
Tanie żeglowanie w Szwecji: KLIKNIJ tu >>> filmy KLIKNIJ TU>>>, zdjęcia KLIKNIJ TU >>>,
Szkiery Arkösund, południowa Szwecja
Niemiecka wyspa Rugia i port Sassnitz – mapa KLIKNIJ tu >>> – zdjęcia KLIKNIJ tu >>>
Zdjęcia: Sassnitz , Rugia, białe klify kredowe, NIEMCY
Niemiecka wyspa Greifswalder Oie – wysepka/ rezerwat przyrody. Jedna z mniejszych perełek Bałtyku: zobacz zdjęcia poniżej lub KLIKNIJ TU >>> , opis KLIKNIJ TU >>>
1855 Greifswalder Oie Light, Greifswalder Oie, Germany | Lighthouse, Light in the dark, Ferry building san francisco
Polskie wybrzeże. Morskie porty i przystanie, spis: KLIKNIJ TU >>>, zdjęcia KLIKNIJ TU >>>
– Zalew Szczeciński – zdjęcia KLIKNIJ TU>>> , Zalew Szczeciński mapa KLIKNIJ TU >>>
– Jezioro Dąbie – zobacz zdjęcia poniżej lub KLIKNIJ TU >>>
-Zalew Kamieński – mapa: KLIKNIJ TU >>>
-Zalew Kamieński zobacz zdjęcia poniżej lub – KLIKNIJ TU >>>
-Jezioro Nowowarpieńskie – zdjęcia KLIKNIJ TU >>> mapa KLIKNIJ TU >>>
Litwa, Łotwa, Estonia, Finlandia… na ten rejs potrzeba więcej czasu niż tydzień 🙂 Film: Nieznane zakamarki Estonii-KLIKNIJ TU >>> film: Estonia – Finlandia – Waldemar Ufnalski KLIKNIJ TU >>>
Finlandia zdjęcia i filmy: 1 kliknij tu >>> , 2 kliknij tu >>>, 3 kliknij tu >>> ,
Szwecja to nie kraj a stan umysłu 😉 Przykładowe zdjęcie szkierów Szwecji:
tagi: Wakacje z jogą. Joga na jachcie. Joga pod żaglami. Rejsy turystyczne, Rejsy morskie stażowe, Rejsy śródlądowe po jeziorach. Rejsy morskie. Rejsy Bałtyckie. Możliwe też: Rejsy Morze Śródziemne i po Adriatyku… Chorwacja, Grecja…
-
zdjęcia jachtu i filmiki z rejsów kliknij tu
-
opis wczasów-rejsów kliknij tu kliknij tu
-
Aby zwiększyć czcionkę oraz wielkość zdjęć: przytrzymaj Shift i pokręć scroll’em w myszce lub na dole koło lupki wciśnij „+”