Menu Zamknij

Rejs wyprawowy – Bałtyk-Morze Północne. Polska, Dania, Szwecja, Norwegia. Zwiedzanie pięknych miejsc. 15 Lipiec- 15 września. 770-970zł/tydz.

Opublikuj na
Rejsy jachtem żaglowym połączony ze zwiedzanie niezwykłych miejsc.

Nauka podstaw samotnego żeglarstwa. Survival morski… podstawy zielarstwa.

Nie potrzeba żadnego doświadczenia żeglarskiego. Każdy może wziąć udział w tej przygodzie – bez względu na wiek i doświadczeni żeglarskie

Możesz dołączyć w każdym momencie rejsu – na kilka dni lub tygodni.

Możliwe są też rejsy w jedną stronę tzw. One Way więcej info poniżej lub zapytaj o szczegóły.                                                                       

Koronawirus, Szwecja. Zasady wjazdu do Szwecji - zmiany od 9 lutego 2022 -  co się zmieni? - TVN24 Biznes

 

Po moim samotnym rejsie w 2023 „2 m-ce w około Bałtyku” (w tym ~półtora miesiąca żeglowałem solo) zapraszam w 2024r na dłuższy rejs Morze Północne do Norwegii. Opowiem Ci o moich zeszłorocznych przygodach żeglarskich.

 
Do wyboru: żeglowanie, zwiedzanie i inne zajęcia opisane niżej. Czas żeglowania / długość tras uzgadniamy wspólnie.
Dla chętnych biorących udział w żeglowaniu opinia z rejsu / godziny stażowe/opinia dla P.Z.Ż.- do stopni J.S.M. i Kpt. (zgłoś przed rejsem.)
Rejsy są niekomercyjne – opłata jest na koszty utrzymania jachtu, opłaty portowe, remonty oraz za prowadzone zajęcia szkolenia.                                                                                                                                                                        

 

Plan, cena, co, gdzie, kiedy, jak ?   

Wstępny plan: czas tego rejsu to okres około 2miesięcy – Wypływamy ze Świnoujścia około 15 lipca i wracamy ~ 15 września, będzie to rejs na  Morze Północne do Norwegii, okolice Oslo, Kristiansand,  Stavanger może dalej w stronę Bergen. Plan może ulec zmianie, szczegóły do uzgodnienia z załogą i z pogodą  😉  

A gdy wrócimy wcześniej z Norwegii, np na początku września to możliwy będzie jeden rejs kliku-dniowy lub tygodniowy po Bałtyku w okolicach Świnoujścia. Czas mam max do 20 września bo od 22 września mam rejs jachtem we Włoszech / Amalfi.

CENA – za rejsy tygodniowe 770- 970zł/tydz/os. + kasa jachtowa, opis poniżej-  (Pierwszy tydzień rejsu 970zł, drugi  870zł, kolejne tygodnie po 770zł/ tydzień,
– Rejsy krótsze niż tydzień: 3-6 dni cena ~165-185zł /dzień/os. (cena zależna od ilości osób oraz dni) + kasa jachtowa 35-45zł/dzień (cena też zależy od ilości osób i gdzie będziemy pływać)
– Rejs weekendowy od piątku do niedzieli 350450zł/weekend/os. + kasa jachtowa 35-65zł/dzień (cena zależy od ilości osób i  miejsca w którym będziemy pływać). Terminy rejsów krótszych do uzgodnienia.
ZADATEK / REZERWACJA ~ 30% od głównej kwoty, reszta gotówką na miejscu na jachcie w pierwszy dzień)  + kasa jachtowa też na miejscu.
KASA JACHTOWA to ~35-65zł/dz./os.) t.j. ~250-450zł / tydz./osobę, na: jedzenie, opłaty portowe, ewentualne paliwo. Kasę jachtową (wstępnie 250zł/tydz) zbiera jeden z uczestników w pierwszy dzień rejsu i rozlicza w trakcie i ostatni dzień. O zakupach spożywczych decydujemy wspólnie. Pozostała ewentualna nadwyżka kasy jachtowej zwracana jest uczestnikom po rejsie.  Zwyczajowo skipper/kapitan nie uczestniczy w opłatach kasy jachtowej i „utrzymywany/żywiony” jest przez załogę. W przypadku gdy załoga chce np iść tylko w swoim gronie (rodzina lub przyjaciele)  do restauracji (na obiad czy kolację) to z kasy jachtowej przeznacza kapitanowi podobną kwotę.    Kasa jachtowa jest niższa gdy kotwiczymy/cumujemy na „dziko” poza portami lub cumujemy w tańszych np. w Polskich marinach/portach oraz gdy nie stołujemy się w barach/restauracjach tylko posiłki przyrządzamy sami  na jachcie.  Wysokość kasy jachtowej zależy też od tego ile osób uczestniczy w rejsie, bo opłaty za porty i ewentualne paliwo… dzielone są np. na 3, 4 lub 5 osób.  Jeśli pływamy więcej na żaglach a mniej na silniku to też jest taniej, bo mniej tracimy z „kasy jachtowej” na paliwo.
NOCLEGI i POSIŁKI – Noclegi są na jachcie. Posiłki (wegetariańskie lub mięsne) albo przygotowujemy je wspólnie na jachcie albo korzystamy z: baur, restauracji, kateringu – decydujemy wspólnie. Zwyczajowo w  razie wyjścia do baru/ restauracji z kasy jachtowej opłacany jest posiłek kapitana.
Rejsy mogą być połączone z nauką podstaw żeglowania, surwiwalu, zielarstwa oraz z praktyką jogi/medytacji (tematy do uzgodnienia przed rejsem). Oprócz innych zajęć, możemy w miarę dostępności zbierać dzikie rośliny i przyrządzać napary oraz posiłki.  Joga i inne zajęcia odbędą się, jeśli załoga wyrazi wcześniej chęć i jeśli będą dogodne warunki a jeśli nie to, będziemy tylko, żeglować i zwiedzać 🙂    (Ilość godzin żeglowania oraz innych zajęć będzie uzgadniana z załogą przed rejsem). 
Rejsy One Way / w jedną stronę – tzn. dla zaoszczędzenia czasu płyniesz promem z Polski np. do Szwecji, Dani, Finlandii, Litwy, Łotwy lub Estonii  a tam zwiedzamy jachtem piękne miejsca i ponownie wracasz samolotem lub promem do Polski.   Przykładowe ceny promów:  >>> KLIKNIJ TU
Kapitan/skipper (prowadzący rejs i zajęcia. Uprawnienia wodne/żeglarskie i inne )   KLIKNIJ tu >>> 

 

Szkier – Wikipedia, wolna encyklopedia Cieśnina Skagerrak w Szwecji, lipiec 2022 Szwecja i jej model walki z pandemią koronawirusa. Czy to dobry wzór dla  reszty świata?

Filmiki: Szkiery Szwedzkie, tam będziemy   >>> KLIKNIJ TU   i    >>> KLIKNIJ TU    i  jeszcze     >>> KLIKNIJ TU     

CENA obejmuje:
– rejs/pobyt z noclegami na jachcie ( tygodniowy rejs planowo zaczynamy w sobotę po południu około godz 17 ale możliwe, że wcześniej nawet koło godz, 15 będzie można się zakwaterować na jachcie.    Kończymy rejs w kolejną sobotę między godz 10 a 13, Czas rozpoczęcia i zakończenia rejsów zależny jest od tego co jest do zrobienia na jachcie (tzn różnica tych kliku godzin potrzebna jest na porządki po rejsie i sprawdzenie stanu jachtu przez skippera/kapitana) szczegóły uzgodnimy w trakcie. 
-Opiekę kapitana/ skippera oraz starszego ratownika WOPR  info:  KLIKNIJ tu >>>
Morskie opowieści Ceny w Szwecji w 2014 | Apetyt na Świat
 
CENA  NIE obejmuje:
Kasa jachtowa (więcej info wyżej)
PORZĄDKI/sprzątanie – w trakcie rejsu i po zakończeniu – z uwagi na niewielką przestrzeń na bieżąco wszyscy dbamy o porządki na jachcie – tzn codzienny klar. A po rejsie uczestnicy porządkują jacht lub składają się na ten cel po około 30zł/os = 150zł łącznie.   Skipper w tym czasie robi przegląd jachtu i przygotowuje się do kolejnego rejsu.
Parking w Świnoujściu – bezpłatny na parkingach zewnętrznych lub w porcie 10zł doba.
DOJAZD we własnym zakresie np: Bla Bla Car, autobus, bus lub bezpośredni pociąg np z Wrocławia do Świnoujścia a potem około 2km do portu pieszo lub taxi . Dojazd autem do Świnoujścia z woj dolnośląskiego np z okolic Wrocławia, Legnicy w 90% prowadzi bardzo wygodna droga szybkiego ruchu S3,  około 5 godzin.
W/w ceny nie obejmują dodatkowych prywatnych zakupów, używek słodyczy, papierosów, alkoholu, atrakcji np. biletów wstępu do zabytków itp.
W niektórych portach łazienki lub WC mogą być oddzielnie płatne.
Alkohol– tylko „na postoju” nie spożywamy go podczas żeglowania/pływania! to dla bezpieczeństwa załogi. Rozumiem, że część osób może nie być zainteresowana jogą albo innymi zajęciami i te osoby mogą chcieć inaczej spędzać czas w trakcie rejsu, niezależnie od tego spożywanie alkoholu możliwe jest dopiero w porcie po zacumowaniu. Papierosy -można palić w trakcie rejsu na zewnątrz w kokpicie / w bezpiecznym miejscu, tak aby nie przeszkadzało to innym.
 
OPIS i WYPOSAŻENIE JACHTU:
REMONT jacht Kelt 9M + silnik Yanmar 2 GM, wał śrubowy 25 itd. -  SailForum.pl - forum żeglarskie  
 
Jacht morski z Francuskiej stoczni Kelt Marine – typ Kelt 9M. dł. 9m/9,45m, szer. 3,1m. W kabinie wysokość stania – 185cm/192cm przy zejściówce tzn. pod suw-klapą. Jacht jest balastowo mieczowy tzn. posiada metalowy kil 1360kg + około 80kg obrotowy miecz. Zanurzenie minimalne 105cm, a po opuszczeniu miecza 2.00 m. Małe zanurzenie jachtu pozwala wpływać na płytkie wody zatok, jezior, szkierów Szwedzkich, tam gdzie większość jachtów morskich nie wpłynie. 
Jacht jest po  remoncie wnętrza w 2020r – na obecną chwilę jeszcze są drobne rzeczy do wykończenia takie jak listwy ozdobne/maskujące itp ale jest to bez wpływu na jakość żeglowania i życia/funkcjonowania w jachcie.    ZDJĘCIA JACHTU i film : KLIKNIJ tu 
Na jachcie znajdują się: 2 oddzielne dwuosobowe kabiny/kajuty +są też 2-3 koje sypialne w mesie= 6+1osób=7osób – dla większej wygody pływamy w 6 osób  tzn 5+1 skipper (Mesa to inaczej pokój dzienny/ salon / środkowe główne wspólne pomieszczenie jachtu)
-Toaleta: jest oddzielna kabina WC  z toaletą morską i zbiornikiem + umywalka. (Toaleta porcelanowa podobna jak w każdym domu tylko trochę mniejsza i inaczej obsługiwana, szczegóły przed rejsem)
-Kambuz (kuchnia): kuchenka dwupalnikowa z piekarnikiem (na kardanie tzw gimbal),  lodówka,  zlewozmywak: woda zaburtowa + woda pitna, zbiornik wody pitnej 120l (stal nierdzewna) + zbiorniki przenośnie, wszystkie naczynia dla 7osób: garnki, patelnie, talerze, kubki, sztućce itp
-Lodówka kompresorowa
-Ster rumplowy z przedłużaczem.
-Autopilot 2szt – Raymarine ST 2000+  (z 2021′) i drugi zapasowy z 2022r.
-Silnik stacjonarny japoński  Yanmar 2GM – 13HP. diesel 
-silnik zapasowy i do pontonu: Mercury 6KM- benzyna
-ponton z twardą połogą (z2020′)
radio morskie UKF z DSC, MOB… (z 2021′)
tratwa ratunkowa w kapsule, atest 2021/2024
-koło ratunkowe
-Panele słoneczne/fotowoltaiczne 2x100W (z 2021 i 2022′)
-Sonda (z 2021′)
-Oświetlenie nawigacyjne led,   Oświetlenie wewnętrzne Led
-Akumulatory 2 X 75Ah – hotelowy i rozruchowy
-Kompasy:  magnetyczne- 3 szt zewnętrzny ~10cm + wewnętrzny ~6cm + ręczny namiarowy + 1szt kompas elektroniczny.
MAPY papierowe + kilka elektronicznych: Czart ploter z C-map i AIS,  + tablet i telefon z Navionics profesjonal + laptop dotykowy ekran).
AIS „aktywny” (klasy „B plus” nadawczo odbiorczy, tak jak klasa A) z 2022r. AIS znajduje się na Czart ploterze
-LOG elektroniczny / Navionics
-Kotwice: dziobowa CQR na łańcuch+lina + rufowa Danfort.
-Moskitiery z owiewką
-Wiatromierz reczny (pionowa oś)
-Barometr, termometr, higrometr – tradycyjne mechaniczne + elektroniczne
-Gniazda 12V do ładowania telefonów: kilka sztuk USB do szybkiego i wolnego ładowania+ okrągłe gniazda (tzw zapalniczka samochodowa)
Ożaglowanie: Grot + genua + fok/ sztywny sztag/roler, + genaker ze spinakerbomem.
-Bosaki, Odbijacze, cumy, szpringi, bresty, krawaty…
-Pławka świetlna,
-dryfkotwa
WYPOSAŻENIE inne:  kamizelki/pasy ratunkowe, kombinezon ratunkowy, podkowa ratunkowa z linką bezpieczeństwa, koło rat. , pirotechnika, gaśnice p/poż, koc gaśniczy, szelki / pasy bezpieczeństwa, liny asekuracyjne osobiste, „life liny” pokładowe,  lornetka, luneta, apteczka …
-Locje morskie, spis świateł,  sporo książek żeglarskich…  itp
-ogrzewanie elektryczne  do zastosowania w porcie gdy jest prąd 230V ).
inny osprzęt w trakcie montażu/wymiany na nowy: ,  ogrzewanie diesel „Dewasto”

 

Jacht jest opływany i sprawdzony przeze mnie w 2019, 2020, 2021, 2022 i 2023 w długim rejsie w około Bałtyku.  (nawet w warunkach sztormowych 8-10 B)
W 2019r po zakupie jachtu w Szwajcarii płynąłem nim ( z opuszczonym masztem) przez kilka tygodni do Polski. Najpierw po jeziorach Szwajcarskich, po kanałach i rzece Are w Szwajcarii, potem kilkaset kilometrów rzeką Ren (od Bazylei (w Szwajcarii)  w stronę Bonn). Po drodze na około tydzień skręciłem do rzeki Men, przez Frankfurt itd… w stronę Czech i po tym tygodniu powrót do Renu i dalej w górę Renu w stronę Polski.  Po drodze pokonałem kilkadziesiąt ogromnych i mniejszych śluz i przeżyłem wiele przygód.
W 2020r żeglowałem zwiedzając Polskie porty i wybrzeże Bałtyku, oraz Zalew Szczeciński, Zalew Kamieniecki, Dania Bornholm, Christianso.
W 2021r Polskie wybrzeże Bałtyku, Zalew Szczeciński, Zalew Kamieniecki… , Niemcy od strony śródlądzia i od strony Bałtyku (np kilka razy opłynąłem Rugię najczęściej w jedną stronę przez śródlądzie a powrót morzem), Dania (Bornholm, Christianso), Szwecja. W trakcie powrotu ze Szwecji na Bornholm mieliśmy sztorm- stały wiatr47-48kn a porywy 52 węzły -jacht i załoga dzielnie sobie poradziły.
W 2022 i 2023 wstępnie planuję oprócz powyższych rejsów popłynąć /zwiedzić brzegi Litwy, Łotwy, Estonii, Finlandii – wstępny plan od początku lipca.  Lipiec i sierpień rejsy Niemcy, Dania, Szwecja – kierunek do uzgodnienia. Na pewno będę w Szkierach Szwedzkich – Karlskrona – filmiki : >>> KLIKNIJ TU   i    >>> KLIKNIJ TU    i  jeszcze     >>> KLIKNIJ TU     

 

Szwecjoblog - blog o Szwecji: Na szkierach: Vaxholm 
 
JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ NA REJS?  
Poniższa lista to tylko propozycja/sugestia.
– buty na jasnej i miękkiej podeszwie – np. adidasy, ciemnie podeszwy brudzą/rysują pokład.    Po jachcie chodzimy w obuwiu zakrywającym palce stóp.
– Sandały / klapki.
– latarka np. czołówka
– okulary przeciwsłoneczne
– czapka z daszkiem
– Torba do której się pakujesz niech będzie miękka, aby łatwo ją było złożyć i schować bo na jachcie mamy mało miejsca.
– Śpiwór + prześcieradło lub koc.  Aby po nie wsiąkał w materac podkładamy koc lub prześcieradło.  (możemy wypożyczyć świeżo prane w cenie 20zł, trzeba wcześniej to uzgodnić)
– ODZIEŻ – jest to okres letni, weź np.  2 koszulki z krótkim rękawem i 1-2 pary krótkich spodenek itp, jeśli jest ciepło zawsze możesz to szybko wyprać i wysuszyć, ważniejsze są rzeczy grubsze, gdyby było chłodniej, weź więcej rzeczy ciepłych pamiętając, że bawełniane rzeczy szybciej wilgotnieją i dłużej schną, lepszy jest polar: bluzy, spodnie polarowe+ jakaś kurtka przeciwwiatrowa,  bielizna termoaktywna, ciepłe skarpety, ewentualnie getry, kalesony lub dresy.
-Osoby które chcą uczestniczyć w wachtach i sterować w różnych warunkach pogodowych dobrze, aby miały odzież nieprzemakalną, np. sztormiak lub kurtka i spodnie nieprzemakalne, przeciwwiatrowe + czapka i rękawiczki i ewentualnie kalosze.  Coś tańszego od 50zł  można kupić np. tu: kliknij tu
Odzież i inne rzeczy najlepiej pakować po kilka sztuk do reklamówek / woreczków foliowych, aby wilgoć się nie dostawała.
-Kosmetyki, ręczniki (cienkie i mniejsze szybciej schną),
-Telefon (włącz roaming), przewód i ładowarka samochodowa lub kabelek USB.- na jachcie jest instalacja 12V tak jak w autach, są gniazda zapalniczki oraz gniazda USB. Słuchawki do telefonu, jeśli lubisz słuchać muzykę a nie każdy ma taki sam gust więc warto używać słuchawek.
-Okulary korekcyjne/soczewki kontaktowe jeśli nosisz.
-Sznureczki/gumki do okularów, czapki z daszkiem, telefonu. Ewentualnie woreczki do zabezpieczenia elektroniki/ telefonu itp.
-Karta EKUZ wartą ją wyrobić („Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego” na całą Unię Europejską. Karta do wyrobienia bezpłatnie, najczęściej na poczekaniu w NFZ, np. w Wałbrzychu, Kłodzku, możliwe, że w Świdnicy itp. Więcej info o karcie EKUZ kliknij tu
-lekarstwa jeśli zawyżasz.
-Choroba morska. Często pomaga imbir, mój sposób: warto już od 3-5 dni przed rejsem pić herbatki z imbiru, tzn pokroić cienko 6-8 cienkich 1mm plasterków imbiru, zalać szklanką wrzątku, pić 2-3 razy dziennie po 1 szklance.         Można kupić na wszelki wypadek tabletki na chorobę lokomocyjną
-Waluta z kraju w którym będziemy pływać np w Niemczech Euro, w Dani na Bornholmie korona Duńska, w Szwecji korona szwedzka – bilon na drobne wydatki i prysznice, przy planowaniu wyjazdów zagranicznych weź ewentualnie kartę bankomatową.
Dużo dobrego humoru 🙂  Ahoj !
 
  OPIS REJSÓW – propozycje i miejsca do zwiedzania
Możemy pływać po morzu lub jeziorach i zalewach. 
Rejsy w jedną stronę? …  tzn prom + jacht – jeśli chcesz płynąć gdzieś dalej (np Dania, Szwecja…) ale źle znosisz długie żeglowanie to jest też możliwość taka, że możesz popłynąć promem na Bornholm lub do Szwecji, tam przesiadasz się do mnie na jacht i wtedy pływamy krótsze odcinki np. po pięknych porcikach Bornholmu lub szkierach Szwedzkich.
Kierunki rejsu / trasy -Początkowo zaplanowana z załogą trasa rejsu może zostać zmieniona w zależności od warunków meteorologicznych. Ostateczną decyzję odnośnie trasy podejmuje kapitan  (który odpowiada za załogę) w oparciu o bieżące komunikaty meteo. Staramy się pływać bezpiecznie do 6B.
Ilość godzin żeglowania oraz ilość i rodzaj głównych zajęć do uzgodnienia z uczestnikami.
Jeśli będzie czas, dobra pogoda i sprzyjające wiatry np. w kierunku Szwecji to możemy popłynąć i zwiedzić  Duńską wyspę Bornholm (kilkanaście portów) oraz perłę Bałtyku wyspę Christianso, stamtąd blisko do Szwedzkiego brzegu a tam tysiące pięknych i dzikich wysp i wysepek – są to niezamieszkałe archipelagi Szwedzkich wysp szkierowych.
Lub możemy popłynąć ze Świnoujścia wzdłuż Polskiego wybrzeża odwiedzając Polskie porty i dalej w kierunku Rosji (dawnego Polskiego Królewca) jeśli będzie więcej czasu to może Litwa, Łotwa, Estonia i Finlandia a może przy okazji po drodze Petersburg w Rosji jeśli nas wpuszczą 🙂  Jednak na to jeden tydzień to za mało czasu aby zwiedzić te Państwa.
A jeśli w danym czasie będą przeważały wiatry wschodnie (ze wschodu na zachód) to możemy zwiedzić Niemieckie porty aż do wyspy RUGIA i ewentualnie popłynąć dalej w stronę Dani i/lub Szwecji a nawet Finlandii zależnie od czasu jaki będzie do dyspozycji.
Oczywiście, można płynąć pod wiatr ale to może być 2-3 razy dłużej, bo trzeba halsować (płynąć zygzakiem) lub trzeba płynąć na silniku a dźwięk silnika jest mniej przyjemny od pływania pod żaglami.
Możliwe są też rejsy w jedną stronę tzw. One Way. Dla zaoszczędzenia czasu np. płyniesz promem z Polski do Szwecji, Dani…  a tam wspólnie zwiedzamy jachtem piękne miejsca.
 linki do ciekawych miejsc, które możemy odwiedzić :
100+ darmowych obrazów z kategorii Göteborg i Szwecja Lilla Bommen poster av Markus Esselmark - Printler 
Duńskie wyspy:  Bornholm KLIKNIJ TU >>>,     Christiansø – perła Bałtyku  KLIKNIJ TU >>>
Szwedzkie szkiery- tysiące przepięknych wysp i wysepek połączonych w archipelagi:
Tanie żeglowanie w Szwecji: KLIKNIJ tu >>>   filmy KLIKNIJ TU>>>, zdjęcia KLIKNIJ TU >>>, 
Szkiery Arkösund, południowa Szwecja | wyprawynaryby.pl Szkiery Arkösund, południowa Szwecja 
 
 
Niemiecka wyspa Rugia i port Sassnitz     – mapa  KLIKNIJ tu >>>     – zdjęcia  KLIKNIJ tu >>>
Rugia: Sassnitz - nasza baza noclegowa. – womenofpoland Zdjęcia: Sassnitz , Rugia, białe klify kredowe, NIEMCY
Zdjęcia: Sassnitz , Rugia, białe klify kredowe, NIEMCY 
 
Niemiecka wyspa Greifswalder Oie –  wysepka/ rezerwat przyrody. Jedna z mniejszych perełek Bałtyku:  zobacz zdjęcia poniżej lub    KLIKNIJ TU >>> ,    opis KLIKNIJ TU >>> 
Greifswalder Oie A-4/V2 Development Launch Site | Greifswald… | Flickr 1855 Greifswalder Oie Light, Greifswalder Oie, Germany | Lighthouse, Light  in the dark, Ferry building san francisco
1855 Greifswalder Oie Light, Greifswalder Oie, Germany | Lighthouse, Light in the dark, Ferry building san francisco
 
 
 
Polskie wybrzeże.   Morskie porty i przystanie, spis: KLIKNIJ TU >>>, zdjęcia KLIKNIJ TU >>>
– Zalew Szczeciński – zdjęcia KLIKNIJ TU>>>  ,      Zalew Szczeciński    mapa KLIKNIJ TU >>>
– Jezioro Dąbie –   zobacz zdjęcia poniżej lub   KLIKNIJ TU >>>
GC5AT4W Jezioro Dąbie (Earthcache) in Zachodniopomorskie, Poland created by  agaimariusz
 
-Zalew Kamieński – mapa:  KLIKNIJ TU >>>
-Zalew Kamieński zobacz zdjęcia poniżej lub – KLIKNIJ TU >>> 
Zalew Kamieński i Wyspa Chrząszczewska | Wypożyczalnia Kajaków Ina Zalew Kamieński - zdjęcie - Fotoblog dorka31.flog.pl
 
-Jezioro Nowowarpieńskie – zdjęcia KLIKNIJ TU >>>          mapa KLIKNIJ TU >>>
Litwa, Łotwa, Estonia, Finlandia… na ten rejs potrzeba więcej czasu niż tydzień 🙂    Film: Nieznane zakamarki Estonii-KLIKNIJ TU >>>        film: Estonia – Finlandia – Waldemar Ufnalski KLIKNIJ TU >>>
Finlandia zdjęcia i filmy:         1 kliknij tu >>> ,          2 kliknij tu >>>,         3 kliknij tu >>>  ,    
Szwecja to nie kraj a stan umysłu 😉       Przykładowe zdjęcie szkierów Szwecji:
Szwedzkie szkiery - skandynawska osobliwość natury - WP Turystyka
 
tagi:  Wakacje z jogą. Joga na jachcie. Joga pod żaglami.  Rejsy turystyczne, Rejsy morskie stażowe, Rejsy śródlądowe po jeziorach. Rejsy morskie. Rejsy Bałtyckie.  Możliwe też: Rejsy Morze Śródziemne i po Adriatyku… Chorwacja, Grecja…  Morze Jońskie i Egejskie.
 
  • zdjęcia jachtu i filmiki z rejsów  kliknij tu 
  • opis wczasów-rejsów kliknij tu kliknij tu
  • Aby zwiększyć czcionkę oraz wielkość zdjęć: przytrzymaj Shift i pokręć scroll’em w myszce lub na dole koło lupki wciśnij  „+”
    „Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś.    Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”  Mark Twain   
     #rejs2024 #rejsBałtyk #rejs #Bałtyk #MorzePólnocne #rejs #syażowy #rejsstażowy #rejs #Bałtycki #rejs #Morze #Północne #
    ############
 
Opublikuj na