Menu Zamknij

REJSY rejsy z jogą oraz rejsy turystyczne, rodzinne i stażowe . Wakacje na Bałtyku i jeziorach.

„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś.
Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”  Mark Twain

Koronawirus, Szwecja. Zasady wjazdu do Szwecji - zmiany od 9 lutego 2022 -  co się zmieni? - TVN24 BiznesChwyć stery i żegluj na Mazurach « Aqua Yacht

 
Każdy może wziąć udział w tej przygodzie – bez względu na wiek i doświadczenie żeglarskie czy jogowe.
Do wyboru: żeglowanie, zwiedzanie i inne zajęcia opisane niżej.
Opinia z rejsu / godziny stażowe. Możliwość wystawienia opinii dla P.Z.Ż.- do stopni J.S.M. i Kpt. (zgłoś przed rejsem.)
Rejsy są niekomercyjne – opłata jest na koszty utrzymania jachtu, opłaty portowe, remonty oraz za prowadzone zajęcia.
 Yacht Week is Sodom and Gomorrah at sea | British GQ | British GQ Przewodnik żeglarski Szwecja - opis, trasy, zdjęcia, czarter jachtu
Możliwe są też rejsy w jedną stronę tzw. One Way więcej info poniżej.

 

MIEJSCA REJSÓW: Jeziora i Bałtyk – Polskie i zagraniczne porty Bałtyku np: Niemcy, Dania, Szwecja, Finlandia, Litwa, Łotwa, Estonia + wody śródlądowe np: Zalew Szczeciński,  Zalew Kamieński, Odra, Jezioro Dąbie oraz wody/akweny Niemieckie.  TRASY /opcje rejsów podane są niżej. Wypływamy ze Świnoujścia  (łatwy dojazd autem lub pociągiem, info poniżej).                                                                                                                                                                                                                                                      
Kapitan/sternik (prowadzący rejs i zajęcia. Uprawnienia wodne/żeglarskie i inne )   KLIKNIJ tu >>>
TERMINY do uzgodnienia (czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień). Rejsy tygodniowe oraz krótsze lub dłuższe. Rejsy tygodniowe najczęściej od soboty do soboty. 
 
CENA, co, gdzie, jak?    (brak kosztów ukrytych)
– Rejsy tygodniowe i dłuższe – cena 570 zł – 970 zł/tydz./os. + kasa jachtowa (opis poniżej).
RABATY: Cena wyjściowa rejsu tygodniowego to 970zł/tydz.+kasa jachtowa.  Pierwszy rabat  970-100zł=870zł/os./tydz., gdy jest minimum 5 uczestników).  + drugi rabat 870-100zł=770zł/os./tydz. za drugi tydz. rejsu  +   trzeci rabat 870-200=670zł/os./tydz. za trzeci tydz. rejsu … czwarty rabat 870-300zł=570zł/tydz./os. za czwarty tydz. rejsu   + kasa jachtowa (opis niżej).
– Rejsy krótsze niż tydzień: 3-6 dni cena ~145-185zł /dzień/os. (cena zależna od ilości osób oraz dni)    + kasa jachtowa (opis niżej).
– Rejs weekendowy od piątku do niedzieli 350-450zł/weekend/os. + kasa jachtowa.  Cena wyjściowa to 450zł,   Rabat  -100zł/os., gdy jest 6 uczestników),  -50zł/os. gdy jest 5 uczest.
ZADATEK / REZERWACJA ~ 35% od głównej kwoty tzn. ~300zł/osobę/tydzień, reszta na miejscu)  + kasa jachtowa na miejscu.
KASA JACHTOWA to ~35-65zł/dz./os.) tzn. ~250-450zł / tydz./osobę.  Tak jak na wszystkich rejsach tego typu są to koszty dodatkowe, kasa ta jest przeznaczana na: jedzenie, opłaty portowe, ewentualne paliwo. Kasę jachtową (wstępnie 250zł/tydz) zbiera jeden z uczestników w pierwszy dzień rejsu. O zakupach spożywczych decydujemy wspólnie. Pozostała nadwyżka kasy jachtowej zwracana jest uczestnikom po rejsie.  Zwyczajowo kapitan nie uczestniczy w opłatach kasy jachtowej i „utrzymywany/żywiony” jest przez załogę, jada na „takim samym poziomie” W przypadku gdy załoga chce np iść tylko w swoim gronie do restauracji (na obiad czy kolację) to z kasy jachtowej przeznacza kapitanowi podobną kwotę. Kasa jachtowa jest niższa jeśli cumujemy na „dziko” poza portami lub w tańszych marinach/portach np w Polskich oraz gdy nie stołujemy się w barach/restauracjach a  posiłki sami przyrządzamy na jachcie.  Wysokość kasy jachtowej zależy też od tego ile osób uczestniczy w rejsie i zajęciach bo opłaty za porty, paliwo… rozliczane są np. na 3,4 lub 5 osób.  Jeśli pływamy więcej na żaglach a mniej na silniku to też jest taniej, bo mniej tracimy z kasy jachtowej na paliwo.
NOCLEGI i POSIŁKI – Noclegi są na jachcie. Posiłki (wegetariańskie lub mięsne) albo przygotowujemy je wspólnie na jachcie albo: bar, restauracja, katering – decyduje załoga. 
REJSY mogą być połączone z praktyką jogi/medytacji, nauką podstaw żeglowania, surwiwalu, zielarstwa (tematy do uzgodnienia przed rejsem). Oprócz innych zajęć, możemy w miarę dostępności zbierać dzikie rośliny i przyrządzać napary oraz posiłki.  Joga i inne zajęcia odbędą się, jeśli załoga wyrazi wcześniej chęć, jeśli nie to, będziemy tylko, żeglować i zwiedzać.    (Ilość godzin pływania/żeglowania oraz innych zajęć będzie uzgadniana z załogą przed rejsem). 
Rejsy One Way / w jedną stronę – więcej info poniżej dla zaoszczędzenia czasu płyniesz promem z Polski do Szwecji, Dani, Finlandii, Litwy, Łotwy lub Estonii  a tam zwiedzamy jachtem piękne miejsca i ponownie wracasz promem do Polski.   Przykładowe ceny promów: sezon wysoki/letni, np. lipiec cena około 200zł w jedną stronę lub około 370zł w dwie strony) >>> KLIKNIJ TU
Szkier – Wikipedia, wolna encyklopedia Cieśnina Skagerrak w Szwecji, lipiec 2022Szwecja i jej model walki z pandemią koronawirusa. Czy to dobry wzór dla  reszty świata?

Filmiki: Szkiery Szwedzkie, tam będziemy   >>> KLIKNIJ TU   i    >>> KLIKNIJ TU    i  jeszcze     >>> KLIKNIJ TU     

CENA obejmuje:
– rejs/pobyt z noclegami na jachcie ( tygodniowy rejs planowo zaczynamy w sobotę po południu około godz 17 ale możliwe, że wcześniej nawet koło godz, 15 będzie można się zakwaterować na jachcie.    Kończymy rejs w kolejną sobotę między godz 10 a 13, Czas rozpoczęcia i zakończenia rejsów zależny jest od tego co jest do zrobienia na jachcie (tzn różnica tych kliku godzin potrzebna jest na porządki po rejsie i sprawdzenie stanu jachtu przez skippera/kapitana) szczegóły uzgodnimy w trakcie.  Rejsy krótsze niż tydzień są do uzgodnienia.
-Opiekę kapitana/ sternika (JSM) oraz starszego ratownika WOPR  info:  KLIKNIJ tu >>>
-zajęcia do wyboru: joga/medytacje, podstawy żeglarstwa, zielarstwa, surwiwalu – do uzgodnienia przed rejsem
W miarę dostępności i chęci załogi możemy zbierać dzikie rośliny jadalne, zioła i przyrządzać z nich zdrowe dania i herbatki.  Pokaże Wam moje ulubione dania ze zdrowych chwastów 🙂
Morskie opowieściCeny w Szwecji w 2014 | Apetyt na Świat
 
CENA  NIE obejmuje:
Kasa jachtowa (więcej info wyżej)
PORZĄDKI- w trakcie rejsu i po zakończeniu – z uwagi na niewielką przestrzeń na bieżąco wszyscy dbamy o porządki na jachcie – tzw codzienny klar. A po rejsie uczestnicy porządkują jacht lub składają się na ten cel po -30zł/os = około 150zł łącznie.   Sternik w tym czasie robi przegląd jachtu, pranie itp.
Parking – bezpłatnie na parkingach zewnętrznych lub w porcie 10zł doba.
DOJAZD we własnym zakresie np: Bla Bla Car, autobus, bus lub bezpośredni pociąg np z Wrocławia do Świnoujścia a potem około 2km do portu (taxi ~15zł) . Dojazd autem do Świnoujścia z woj dolnośląskiego np z okolic Wrocławia, Legnicy w 90% prowadzi bardzo wygodna droga szybkiego ruchu S3,  około 5 godzin.
W/w ceny nie obejmują dodatkowych prywatnych zakupów, używek papierosów, alkoholu, atrakcji np. biletów wstępu do zabytków itp.
W niektórych portach łazienki lub WC mogą być oddzielnie płatne.
Alkohol– nie spożywamy go podczas żeglowania/pływania! to dla bezpieczeństwa załogi. Rozumiem, że część osób może nie być zainteresowana jogą albo innymi zajęciami i te osoby mogą chcieć inaczej spędzać czas w trakcie rejsu, niezależnie od tego spożywanie alkoholu możliwe jest dopiero w porcie po zacumowaniu. Papierosy -można palić w trakcie rejsu ale tylko na zewnątrz jachtu w bezpiecznym miejscu, tak aby nie przeszkadzało to innym.
 
OPIS i WYPOSAŻENIE JACHTU:
REMONT jacht Kelt 9M + silnik Yanmar 2 GM, wał śrubowy 25 itd. -  SailForum.pl - forum żeglarskie
 
Jacht morski z Francuskiej stoczni KeltMarine – typ Kelt 9M. dł. 9m/9,45m, szer. 3m. W kabinie wysokość stania – 185cm/192cm przy zejściówce tzn. pod suw-klapą. Jacht jest balastowo mieczowy tzn 1360kg metalowy kil + około 80kg obrotowy miecz. Zanurzenie min 105cm, a po opuszczeniu miecza 2.00 m. Małe zanurzenie jachtu pozwala wpływać na płytkie wody zatok, jezior, szkierów Szwedzkich, tam gdzie większość jachtów morskich nie wpłynie. 
Jacht jest po  remoncie wnętrza w 2020r – na obecną chwilę jeszcze są drobne rzeczy do wykończenia takie jak listwy ozdobne/maskujące itp ale jest to bez wpływu to na jakość żeglowania i życia/funkcjonowania w jachcie.    ZDJĘCIA JACHTU i film : KLIKNIJ tu 
Na jachcię znajdują się: oddzielne 2 kabiny/kajuty dwuosobowe  + 2-3 koje sypialne w mesie= 6+1osób=7osób – dla większej wygody pływamy w 6 osób  tzn 5+1 (Mesa to inaczej pokój dzienny/ salon / środkowe główne/wspólne pomieszczenie jachtu)
-Toaleta: oddzielna kabina WC  z toaletą morską i zbiornikiem + umywalka. (Toaleta porcelanowa podobna jak w każdym domu tylko trochę mniejsza i inaczej obsługiwana, szczegóły przed rejsem)
-Kambuz (kuchnia): kuchenka dwupalnikowa z piekarnikiem (na kardanie tzw gimbal),  lodówka,  zlewozmywak: woda zaburtowa + woda pitna, zbiornik wody pitnej 100l (stal nierdzewna) + zbiorniki przenośnie, wszystkie naczynia dla 7osób: garnki, patelnie, talerze, kubki, sztućce itp
-Lodówka kompresorowa
-Ster rumplowy z przedłużaczem.
-Autopilot Raymarine ST 2000+  (z 2021′)
-Silnik stacjonarny japoński  Yanmar 2GM – 13HP. diesel 
-silnik zapasowy: Mercury 6KM- benzyna
-ponton z twardą połogą (z2020′)
-radio morskie UKF z DSC, MOB… (z2021′)
-tratwa ratunkowa w kapsule, atest 2021/2024
-Panele słoneczne/fotowoltaiczne 2x100W (z 2021 i 2022′)
-Sonda (z 2021′)
-Oświetlenie nawigacyjne led,   Oświetlenie wewnętrzne Led
-Akumulatory 2 X 75Ah – hotelowy i rozruchowy
-Kompasy:  magnetyczne- 3 szt zewnętrzny ~10cm + wewnętrzny ~6cm + ręczny namiarowy + 1szt kompas elektroniczny.
-Mapy papierowe + elektroniczne: 3x Navionics / profesjonal + Open CPN na laptopie +

-PLOTER z 2022′ z aktywnym AIS (klasy B plus tzn nadawczo odbiorczy tak jak klasa A)

-LOG elektroniczny / Navionics
-Kotwice: dziobowa CQR na łańcuchu + rufowa Danfort.
-Moskitiery z owiewką
-Wiatromierz (pionowa oś)
-Barometr, termometr, higrometr tradycyjne mechaniczne + elektroniczne
-Gniazda 12V do ładowania telefonów: kilka sztuk USB do szybkiego i wolnego ładowania+ okrągłe gniazda (tzw zapalniczka samochodowa)
Ożaglowanie: Grot + genua + fok/ sztywny sztag/roler, + genaker/spineker ze spinakerbomem.
-Bosaki, Odbijacze, cumy, szpringi, bresty, krawaty…
-Pławka świetlna,
-dryfkotwa
WYPOSAŻENIE inne:  kamizelki/pasy ratunkowe, kombinezon ratunkowy, podkowa ratunkowa z linką bezpieczeństwa, koło rat. , pirotechnika, gaśnice p/poż, koc gaśniczy, szelki / pasy bezpieczeństwa, liny asekuracyjne osobiste, „life liny” pokładowe,  lornetka, luneta, apteczka …
-Locje morskie, spis świateł,  sporo książek żeglarskich…  itp
-ogrzewanie elektryczne  do zastosowania w porcie gdy jest prąd 230V ).
inny osprzęt w trakcie montażu/wymiany na nowy (w 2022): ,  ogrzewanie diesel „Dewasto”
 
Jacht jest opływany i sprawdzony przeze mnie w 2019, 2020 i 2021r.  (nawet w warunkach sztormowych 8-10 B)
W 2019r przez kilka tygodni pływałem nim (transportowałem go do Polski) między innymi po jeziorach Szwajcarskich, po kanałach i rzece Are w Szwajcarii, potem rzeką Ren od Bazylei (w Szwajcarii) popłynąłem kilkaset km przez Niemcy  po ruchliwej rzece Ren w stronę Bonn po drodze na około tydzień skręciłem do rzeki Men, przez Frankfurt itd… w stronę Czech i po tym tygodniu powrót do Renu i dalej w górę w stronę Polski.  Po drodze pokonałem kilkadziesiąt ogromnych i mniejszych śluz (pływałem tam oczywiście na silniku z opuszczonym masztem).
W 2020r zwiedzałem Polskie porty i wybrzeże Bałtyku, oraz Zalew Szczeciński, Zalew Kamieniecki, Dania Bornholm, Christianso.
W 2021r Polskie wybrzeże Bałtyku, Zalew Szczeciński, Zalew Kamieniecki… , Niemcy od strony śródlądzia i od strony Bałtyku (np kilka razy opłynąłem Rugię najczęściej w jedną stronę przez śródlądzie a powrót morzem), Dania (Bornholm, Christianso), Szwecja. W trakcie powrotu ze Szwecji na Bornholm mieliśmy sztorm- stały wiatr47-48kn a porywy 52 węzły -jacht i załoga dzielnie sobie poradziły.
W 2022 wstępnie planuję oprócz powyższych rejsów popłynąć /zwiedzić brzegi Litwy, Łotwy, Estonii, Finlandii – wstępny plan od początku czerwca ale życie pokaże 🙂  Lipiec i sierpień rejsy Niemcy, Dania, Szwecja – kierunek do uzgodnienia. Na pewno będę w Szkierach Szwedzkich – Karlskrona – filmiki : >>> KLIKNIJ TU   i    >>> KLIKNIJ TU    i  jeszcze     >>> KLIKNIJ TU     

 

Szwecjoblog - blog o Szwecji: Na szkierach: Vaxholm 
 
JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ NA REJS?  
Bałtyk jest piękny ale bywa kapryśny, poniższa lista to tylko propozycja/sugestia.
– buty na jasnej i miękkiej podeszwie – np. adidasy lub trampki, ciemnie podeszwy brudzą/rysują pokład.
– Sandały ewentualnie klapki.
Po jachcie dobrze jest chodzić w krytym obuwiu, aby nie uderzyć się w stopę.
– Kalosze – czasem się przydają szczególnie jeśli zaplanujemy więcej żeglowania a mniej zwiedzania innych zajęć.
– latarka np. czołówka
– okulary przeciwsłoneczne
– czapka z daszkiem
– Torba (na jachcie mamy mało miejsca, więc torba do której się pakujesz niech będzie miękka, aby łatwo ją było złożyć i schować)
– Śpiwór + prześcieradło lub koc, który położysz na materacu. Latem jest gorąco, ciało się poci, aby nie wycierać potu w pokrowiec materaca, który jest trudniej później wyprać, używamy koca lub prześcieradła (możemy wypożyczyć świeżo wyprane w cenie 20zł, tylko trzeba wcześniej to uzgodnić)
– ODZIEŻ – jest to okres letni, weź np.  2 koszulki z krótkim rękawem i 1-2 pary krótkich spodenek itp, jeśli jest ciepło zawsze możesz to szybko wyprać i wysuszyć, ważniejsze są rzeczy grubsze, gdyby było chłodniej, weź więc więcej rzeczy ciepłych pamiętając, że bawełniane rzeczy szybciej wilgotnieją i dłużej schną, lepszy jest polar: bluzy, spodnie polarowe+ kurtka przeciwwiatrowa,  bielizna termoaktywna, ciepłe skarpety, ewentualnie getry, kalesony lub dodatkowa para dresów.
-Osoby które chcą uczestniczyć w wachtach i sterować w różnych warunkach pogodowych dobrze, aby miały odzież nieprzemakalną, np. sztormiak lub kurtka i spodnie nieprzemakalne, przeciwwiatrowe + czapka i rękawiczki, kalosze.  Coś tańszego od 50zł  można kupić np. tu: kliknij tu
Odzież i inne rzeczy najlepiej pakować po kilka sztuk do reklamówek / woreczków foliowych, aby wilgoć się nie dostawała.
-Kosmetyki, ręczniki (cienkie i mniejsze szybciej schną),
-Telefon (włącz roaming), przewód i ładowarka samochodowa lub kabelek USB.- na jachcie jest instalacja 12V tak jak w autach, są gniazda zapalniczki oraz gniazda USB. Słuchawki do telefonu, jeśli lubisz słuchać muzykę a nie każdy ma taki sam gust więc warto używać słuchawek.
-Okulary korekcyjne/soczewki kontaktowe jeśli nosisz.
-Sznureczki/gumki do okularów, czapki z daszkiem, telefonu. Ewentualnie woreczki do zabezpieczenia elektroniki/ telefonu itp.
-Karta EKUZ wartą ją wyrobić („Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego” na całą Unię Europejską. Karta do wyrobienia bezpłatnie, najczęściej na poczekaniu w NFZ, np. w Wałbrzychu, Kłodzku, możliwe, że w Świdnicy itp. Więcej info o karcie EKUZ kliknij tu
-lekarstwa jeśli zawyżasz.
-Choroba morska. często pomaga imbir, mój sposób: warto już od 3-5 dni przed rejsem pić herbatki z imbiru, tzn pokroić cienko 6-8 cienkich 1mm plasterków imbiru, zalać szklanką wrzątku, pić 2-3 razy dziennie po 1 szklance.         Można kupić na wszelki wypadek tabletki na chorobę lokomocyjną
-Waluta z kraju w którym będziemy pływać np w Niemczech Euro, w Dani na Bornholmie korona Duńska, w Szwecji korona szwedzka – bilon na drobne wydatki i prysznice, przy planowaniu wyjazdów zagranicznych weź ewentualnie kartę bankomatową.
Drobne 1, 2 i 5 złotowe monety na prysznice w Polskich portach.
Dużo dobrego humoru 🙂  Ahoj !
 
  OPIS REJSÓW – propozycje i miejsca do zwiedzania
Możemy pływać po morzu lub jeziorach. 
Rejsy w jedną stronę? …  tzn prom + jacht – jeśli chcesz płynąć gdzieś dalej (np Dania, Szwecja…) ale źle znosisz długie żeglowanie to jest też możliwość taka, że możesz popłynąć promem na Bornholm lub do Szwecji i tam przesiadka się na jacht i wtedy pływamy np. po pięknych porcikach Bornholmu lub szkierach Szwedzkich.
Kierunki rejsu / trasy -Początkowo zaplanowana z załogą trasa rejsu może zostać zmieniona w zależności od warunków meteorologicznych. Ostateczną decyzję odnośnie trasy podejmuje kapitan  (który odpowiada za załogę) w oparciu o bieżące komunikaty meteo. Staramy się pływać bezpiecznie do 6B.
Ilość godzin żeglowania oraz ilość i rodzaj głównych zajęć do uzgodnienia z uczestnikami.
Rejsy dłuższe czasowo i trochę dalsze odległościowo (np.  Dania Bornholm, Szwecja itp) będą gdy część uczestników będzie uczestniczyć w żegludze.
Jeśli będzie dobra pogoda i sprzyjające wiatry np. w kierunku Szwecji to możemy popłynąć i zwiedzić  Duńską wyspę Bornholm (kilkanaście portów) oraz perłę Bałtyku wyspę Christianso, stamtąd blisko do Szwedzkiego brzegu a tam tysiące pięknych i dzikich wysp i wysepek – są to niezamieszkałe archipelagi Szwedzkich wysp szkierowych.
Lub możemy popłynąć ze Świnoujścia wzdłuż Polskiego wybrzeża odwiedzając Polskie porty i dalej w kierunku Rosji (dawnego Polskiego Królewca) jeśli będzie więcej czasu to może Litwa, Łotwa, Estonia i Finlandia a może przy okazji po drodze Petersburg w Rosji jeśli nas wpuszczą 🙂  Jednak na to jeden tydzień to za mało czasu aby zwiedzić te Państwa.
A jeśli w danym czasie będą przeważały wiatry wschodnie (ze wschodu na zachód) to możemy zwiedzić Niemieckie porty aż do wyspy RUGIA i ewentualnie popłynąć dalej w stronę Dani i/lub Szwecji a nawet Finlandii zależnie od czasu jaki będzie do dyspozycji.
Oczywiście, można płynąć pod wiatr ale to może być 2-3 razy dłużej, bo trzeba halsować (płynąć zygzakiem) lub trzeba płynąć na silniku a dźwięk silnika jest mniej przyjemny od pływania pod żaglami.
Możliwe są też rejsy w jedną stronę tzw. One Way. Dla zaoszczędzenia czasu np. płyniesz promem z Polski do Szwecji, Dani…  a tam wspólnie zwiedzamy jachtem piękne miejsca.
 linki do ciekawych miejsc, które możemy odwiedzić :
100+ darmowych obrazów z kategorii Göteborg i Szwecja Lilla Bommen poster av Markus Esselmark - Printler 
Duńskie wyspy:  Bornholm KLIKNIJ TU >>>,     Christiansø – perła Bałtyku  KLIKNIJ TU >>>
Szwedzkie szkiery- tysiące przepięknych wysp i wysepek połączonych w archipelagi:
Tanie żeglowanie w Szwecji: KLIKNIJ tu >>>   filmy KLIKNIJ TU>>>, zdjęcia KLIKNIJ TU >>>, 
Szkiery Arkösund, południowa Szwecja | wyprawynaryby.pl Szkiery Arkösund, południowa Szwecja 
 
 
Niemiecka wyspa Rugia i port Sassnitz     – mapa  KLIKNIJ tu >>>     – zdjęcia  KLIKNIJ tu >>>
Rugia: Sassnitz - nasza baza noclegowa. – womenofpoland Zdjęcia: Sassnitz , Rugia, białe klify kredowe, NIEMCY
Zdjęcia: Sassnitz , Rugia, białe klify kredowe, NIEMCY 
 
Niemiecka wyspa Greifswalder Oie –  wysepka/ rezerwat przyrody. Jedna z mniejszych perełek Bałtyku:  zobacz zdjęcia poniżej lub    KLIKNIJ TU >>> ,    opis KLIKNIJ TU >>> 
Greifswalder Oie A-4/V2 Development Launch Site | Greifswald… | Flickr 1855 Greifswalder Oie Light, Greifswalder Oie, Germany | Lighthouse, Light  in the dark, Ferry building san francisco
1855 Greifswalder Oie Light, Greifswalder Oie, Germany | Lighthouse, Light in the dark, Ferry building san francisco
 
 
 
Polskie wybrzeże.   Morskie porty i przystanie, spis: KLIKNIJ TU >>>, zdjęcia KLIKNIJ TU >>>
– Zalew Szczeciński – zdjęcia KLIKNIJ TU>>>  ,      Zalew Szczeciński    mapa KLIKNIJ TU >>>
– Jezioro Dąbie –   zobacz zdjęcia poniżej lub   KLIKNIJ TU >>>
GC5AT4W Jezioro Dąbie (Earthcache) in Zachodniopomorskie, Poland created by  agaimariusz
 
-Zalew Kamieński – mapa:  KLIKNIJ TU >>>
-Zalew Kamieński zobacz zdjęcia poniżej lub – KLIKNIJ TU >>> 
Zalew Kamieński i Wyspa Chrząszczewska | Wypożyczalnia Kajaków Ina Zalew Kamieński - zdjęcie - Fotoblog dorka31.flog.pl
 
-Jezioro Nowowarpieńskie – zdjęcia KLIKNIJ TU >>>          mapa KLIKNIJ TU >>>
Litwa, Łotwa, Estonia, Finlandia… na ten rejs potrzeba więcej czasu niż tydzień 🙂    Film: Nieznane zakamarki Estonii-KLIKNIJ TU >>>        film: Estonia – Finlandia – Waldemar Ufnalski KLIKNIJ TU >>>
Finlandia zdjęcia i filmy:         1 kliknij tu >>> ,          2 kliknij tu >>>,         3 kliknij tu >>>  ,    
Szwecja to nie kraj a stan umysłu 😉       Przykładowe zdjęcie szkierów Szwecji:
Szwedzkie szkiery - skandynawska osobliwość natury - WP Turystyka
 
tagi:  Wakacje z jogą. Joga na jachcie. Joga pod żaglami.  Rejsy turystyczne, Rejsy morskie stażowe, Rejsy śródlądowe po jeziorach. Rejsy morskie. Rejsy Bałtyckie.  Możliwe też: Rejsy Morze Śródziemne i po Adriatyku… Chorwacja, Grecja…  
 
  • zdjęcia jachtu i filmiki z rejsów  kliknij tu 
  • opis wczasów-rejsów kliknij tu kliknij tu
  • Aby zwiększyć czcionkę oraz wielkość zdjęć: przytrzymaj Shift i pokręć scroll’em w myszce lub na dole koło lupki wciśnij  „+”